Promocja Brwinowa poprzez internetowe memy
Gmina Brwinów została wyróżniona w konkursie Samorządowy Lider Komunikacji i Promocji. Wyniki zostały ogłoszone 1 czerwca br. podczas Kongresu Perły Samorządu w Gdyni.
„Dziennik Gazeta Prawna” często porusza na łamach wersji papierowej i w serwisach internetowych kwestie dotyczące prawa, finansów i administracji. Co roku też nagradza wyróżniające się samorządy. Gmina Brwinów została doceniona tym razem w kategorii Samorządowy Lider Komunikacji i Promocji za kampanię internetową „Okna same się nie umyją – memy jako narzędzie promocji gminy Brwinów”, która została zrealizowana w 2022 r. Poprzez obrazki połączone z chwytliwym sloganem (m.in. „Okna same się nie umyją”, „Sztuka sztukaterii”, „Wiek to tylko liczba”, „Zaczęły się schody”) internauci zaglądający na stronę społecznościową facebook.com/Brwinow mieli okazję poznać w żartobliwej formie detale zrewitalizowanego pałacu w Brwinowie jeszcze przed jego oficjalnym otwarciem.
Odzew internautów był pozytywny, więc memy pojawiały się od czasu do czasu także przy innych okazjach. Pokazywały m.in. pejzaż zimowy w parku miejskim w Brwinowie, który przypomina jeden z obrazów Pietera Bruegela czy strażnicę OSP w Mosznie w zestawieniu z pałacem w Mosznej na Śląsku. Spojrzenie na rzeczywistość z przymrużeniem oka poprawia nastrój, a w przypadku memów o Brwinowie służy także promocji gminy.