Rowerowy Maj 2025 – wyniki kampanii
Zakończyła się piąta edycja rowerowej akcji w gminie Brwinów. W kampanii udział wzięło ponad 1,7 tys. uczniów. Uczestnicy konkursu odbyli w sumie ponad 44 tys. przejazdów.
Podobnie jak w poprzednich edycjach o tytuł najlepszej szkoły podstawowej w gminie Brwinów walczyły cztery szkoły. W maju aktywnie dojeżdżało do szkół 1 752 uczniów ze 127 klas. O wyniku konkursu zdecydowała liczba odbytych podróży w stosunku do liczby wszystkich uczniów w danej placówce/klasie. Bieżącą edycję wygrała Szkoła Podstawowa nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Brwinowie. Drugie miejsce zajęła Szkoła Podstawowa im. 11 Listopada w Żółwinie. Na trzecim miejscu tegoroczny wyścig zakończyła Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jarosława Iwaszkiewicza w Brwinowie, a za nią Szkoła Podstawowa im. Włodzimierza Puchalskiego w Otrębusach. W kategorii „najlepsza klasa”, aż cztery klasy osiągnęły wynik frekwencji ponad 90%!
Uczestnicy kampanii otrzymają nagrody ufundowane przez gminę Brwinów i sponsorów. Wszyscy, którzy choć raz przyjechali do szkoły w sposób ekologiczny, dostaną dzwonki rowerowe. Najlepsze klasy pojadą do Parku Trampolin „Kocham Skakać”, Labiryntu pod Warszawą – Rodzinnego Parku Tematycznego oraz Wake Family w Brwinowie. Jedna z klas skorzysta z zajęć karate zorganizowanych przez FC RAION. Dodatkowymi nagrodami dla najlepszych będą vouchery uprawniające do konnych przejażdżek w Szkole Jazdy Konnej Patataj w Kaniach. Za kolejne miejsca na podium, uczniowie otrzymają wakacyjne plecaki ufundowane przez: AK Otrębusy, BPWiK i Bank Spółdzielczy w Białej Rawskiej.
Kategoria – najlepsza szkoła:
- I miejsce: Szkoła Podstawowa nr 1 w Brwinowie, frekwencja 54,22%
- II miejsce: Szkoła Podstawowa w Żółwinie, frekwencja 43,12%
- III miejsce: Szkoła Podstawowa nr 2 w Brwinowie, frekwencja 40,62%
- IV miejsce: Szkoła Podstawowa w Otrębusach, frekwencja 38,16%
Kategoria – najlepsza klasa:
- Szkoła Podstawowa nr 1 w Brwinowie:
I miejsce: klasa 1e, frekwencja 96,43%
II miejsce: klasa 1d, frekwencja 94,71%
III miejsce: klasa 0a, frekwencja 94,32%
- Szkoła Podstawowa w Żółwinie:
I miejsce: klasa 8a, frekwencja 72,40%
II miejsce: klasa 6b, frekwencja 66,05%
III miejsce: klasa 6a, frekwencja 64,00%
- Szkoła Podstawowa nr 2 w Brwinowie:
I miejsce: klasa 4a, frekwencja 87,06%
II miejsce: klasa 2d, frekwencja 85,53%
III miejsce: klasa 2e, frekwencja 84,64%
- Szkoła Podstawowa w Otrębusach:
I miejsce: klasa 1b, frekwencja 92,37%
II miejsce: klasa 4b, frekwencja 89,47%
III miejsce: klasa 4a, frekwencja 72,98%
Tegorocznymi sponsorami akcji byli:
- AK Otrębusy Piekarnia-Cukiernia,
- Bank Spółdzielczy w Białej Rawskiej – Oddział w Brwinowie,
- Brwinowskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji,
- RAION Fight Club Brwinów,
- Labirynt pod Warszawą – Rodzinny Park Tematyczny w Milanówku,
- MEGRAF Zakład Wydawniczo-Poligraficzny,
- Park Rozrywki #KOCHAMSKAKAĆ w Warszawie,
- UKS PaTaTaj w Kaniach,
- Wake Family Brwinów.
Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie w kampanię – uczniom, rodzicom i opiekunom oraz nauczycielom, a także sponsorom za wspólne promowanie aktywności fizycznej oraz popularyzowanie zdrowego stylu życia. Do zobaczenia za rok!
Fotografie przekazane przez koordynatorów akcji ze szkoły w Otrębusach.