język migowy

Poniedziałkowe spotkania z organizacjami społecznymi

Opublikowano:

Wieczorne spotkania pracowników Biura Promocji z organizacjami pozarządowymi w siedzibie Centrum Aktywności Społecznej „Wilsonowska” stały się już tradycją. Najbliższe odbędzie się 14 kwietnia 2025 r. 

Adresatem comiesięcznych „Pozarządowych poniedziałków przy herbacie” są organizacje społeczne z gminy Brwinów. Rozmowy w Wilsonowskiej, na które zaprasza Biuro Promocji Urzędu Gminy w Brwinowie, są okazją do wymiany informacji, sieciowania, zdobywania przydatnej wiedzy. Poruszane są m.in. tematy związane z działalnością organizacji – tzw. ustawa Kamilka oraz otwarte konkursy ofert.

Marcowy temat przewodni „Promocja od kuchni, czyli jak piec co najmniej dwie pieczenie przy jednym ogniu”, wcale nie dotyczył spraw kulinarnych, lecz obowiązków promocyjno-informacyjnych wynikających z umów dotacyjnych. Czasem te zapisy są bardzo rygorystyczne tak jak w przypadku funduszy unijnych, gdzie jest nawet określony taryfikator kar za pominięcie któregoś z elementów promocji. W przypadku umów zawieranych na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nie ma tak surowych obostrzeń i może dlatego część organizacji pozarządowych lekceważy obowiązki promocyjne, zamiast potraktować je jako szansę, chociażby jako mobilizację do zadbania o swój wizerunek i wychodzenia na zewnątrz z informacjami o swojej działalności. Organizacje pozarządowe mogą tu liczyć na pomoc ze strony Urzędu Gminy Brwinów. Plakaty i ich umieszczanie w gablotach urzędowych, artykuły i reklama w biuletynie „Ratusz” oraz na stronach internetowych to tylko niektóre formy wsparcia. Kto dba o swoją obecność na szerszym forum, lepiej dociera do grup ważnych dla swojej działalności, np. odbiorców działań, uczestników imprez, potencjalnych wolontariuszy czy nowych członków. Dodatkową „pieczenią”, którą zyskuje organizacja pozarządowa podkreślająca otrzymanie dotacji gminnej jest budowanie wizerunku solidnego partnera, który potrafić spełnić wymogi dotyczące korzystania ze środków publicznych.

O promocji poprzez media społecznościowe będzie mowa na spotkaniu 14 kwietnia. Jakub Jaroński ze Stowarzyszenia Warroza jest przekonany, że lajki i zasięgi na Facebooku mają coraz mniejsze znaczenie. – Organizacje pozarządowe szkoli się w celu optymalizacji zdobywania zasięgów i lajków z wykorzystaniem Facebooka i zaawansowanych modeli językowych (tzw. sztucznej inteligencji). Zastanowimy się, jak dalece takie założenie mają odzwierciedlenie w obserwowanych danych, a jak dalece są wynikiem rytuału posiadania zasięgu i laków czy wiary w platformę oraz przekaz reklamowy za nią stojący – mówi Jakub Jaroński. Można się zatem spodziewać ciekawej dyskusji. Nie zabraknie też herbaty, słodkiej niespodzianki i czasu na inne tematy.

O Brwinowie

25 095+
Liczba mieszkańców
40
Zabytków w Brwinowie
6916
Powierzchnia w ha
+60%
Miejsc pracy