Przedszkole nr 1 w Brwinowie przy ul. Lilpopa oraz Przedszkole Filialne przy ul. Piłsudskiego stawiają na kreatywność dzieci. Podczas Dnia Kreatywności nauczycielki wychowania przedszkolnego zaproponowały maluchom ciekawe zajęcia i doświadczenia.

Relacja Magdaleny Popławskiej (Przedszkole Nr 1 w Brwinowie) oraz Moniki Smułki (Przedszkole Filialne Przedszkola Nr 1 w Brwinowie)

Każdy posiada ogromne pokłady kreatywności, które wynikają z faktu bycia człowiekiem. Wyzwanie polega na tym, by je rozwijać. (Ken Robinson)

Kreatywność to sztuka nietypowego oraz efektywnego rozwiązywania zadań i problemów. Nie muszą to być jedynie wielkie odkrycia, wiekopomne wynalazki czy cenne dzieła sztuki. Dlatego wspólnie uznaliśmy, że zarówno w Przedszkolu Nr 1, jak i w Przedszkolu Filialnym Przedszkola nr 1 w Brwinowie, spróbujemy oprócz sytuacji codziennych podkreślić istotę kreatywności w jednym, szczególnym dniu. Był to Dzień Kreatywności. Przedszkolaki tworzyły, przekształcały, działały, badały i starały się twórczo rozwiązać każde z postawionych im zadań.
Tego dnia dzieci działały m.in. plastycznie. Najmłodsi wykonywali bałwanki z płatków kosmetycznych, inna grupa robiła bałwanki z patyczków lekarskich, inna koguty z rolek po papierze toaletowym. To pokazało dzieciom, że można zrobić ,,coś z niczego” i to na kilka sposobów.
Podczas Dnia Kreatywności miał miejsce również szereg zabaw badawczych. I tak, eksperymentowaliśmy z cieczami, które się mieszają i nie mieszają, spowodowaliśmy, że wybuchł wulkan, a także mieszaliśmy ze sobą różne barwy. Kto wie, może wśród dzieci jest jakiś przyszły noblista z dziedziny chemii?
Dzieci uczyły się także w niecodzienny sposób matematyki. Nie siedziały nad kartką, nie liczyły paluszków, tylko wesoło bawiły się na sali gimnastycznej z kolorowymi paskami. Dopasowywały, naśladowały, przeliczały, wykonywały zadania ruchowe i wiele, wiele innych.
Żeby nasze działania miały dla dzieci także bardziej ,,widoczny” charakter, jedna z grup upiekła ciastka. Wydaje się to proste, ale przecież pracę trzeba zaplanować, rozdzielić zadania, przystąpić do działania, posprzątać i dopiero skonsumować własne dzieło.
Dzieci pokazały też kreatywne podejście do zimy i zrobiły sztuczny śnieg (jedna grupa - z mąki ziemniaczanej i wody, a druga - z pianki do golenia i sody, co również pokazało dzieciom, że pewne rzeczy można wytwarzać w kilka różnych sposobów). Zabawy i śmiechu było co niemiara, bo ten ,,wyhodowany” śnieg skrzypiał i lepił się jak prawdziwy. Dzieci grały też w hokeja. Nie da się, bo nie ma lodu? A od czego jest Dzień Kreatywności i kreatywne przedszkole?

ciastka-uki
hokej-Pszczoki
koguty-z-rolek
kolorowe-eksperymenty-2
matematyka
matematyka2
nie-mieszanie-pynow
sztuczny-nieg-abki
sztuczny-nieg-2-abki